Od ponad czterdziestu lat Popiel czynnie uprawia malarstwo, grafikę warsztatowa i użytkową. Zajmuje się także muzyką jazzową i eksperymentalną. Uczestniczył w licznych wystawach w kraju i za granicą. Jego prace malarskie i graficzne znajdują się w kolekcjach prywatnych, a także m.in. w Muzeum Okręgowym w Lublinie, Olsztynie, Osace i Wiedniu, a także w Kawamura Memorial Museum of Art w japońskim mieście Sakura. Autor serii litografii pt. „Pittura Metafisica Atlantida”. Projektant plakatów, książek i okładek płyt, a także autor scenografii i kostiumów do baletu. Od kilku lat tworzy “Kroniki miejskie”, prace odnoszące się do etosu i historii Warszawy, które mogą być zapisem osobistych doświadczeń autora w transformacji konkretnych przestrzeni miasta. Najnowsze prace to powrót do klasyki malarstwa abstrakcyjnego i figuratywnego. Poszukiwanie nowego języka komunikacji staje się odkryciem i obsesją Popiela. Ustępują ograniczenia formalne, a zredukowany dotąd kolor nabiera nowego wyrazu i znaczenia. Następuje eksplozja odważnych odniesień do symboli kultury współczesnej oraz tradycyjnych form malarstwa modernistycznego. W 2017, wraz z własnym zespołem Artra nagrał płytę “Kroniki miejskie”, która jest próbą syntezy doświadczeń malarskich i języka muzyki. W połowie lat 80-tych współorganizował prekursorską na polskim rynku grupę twórczą EGA, której członkowie jako jedni z pierwszych posługiwali się komputerem jako narzędziem do tworzenia obrazów. Kilkuletnie doświadczenie grupy zamknięte zostało głośną wówczas wystawą w Zachęcie i kilkoma prezentacjami prac jej członków za granicą. Jest autorem m.in. znaku warszawskiego Metra. Najnowsze prace graficzne 2020, określane jako „grafika użyteczna” powstały w okresie epidemii i składają się z trzech cyklów: 1. Maski 2. Kręgi 3. Porządkowanie świata . Obiekty przydatne.
Max Kluge